niedziela, 1 marca 2015

USA, Polska, Rosja








Boise, Idaho, USA
Kolejny stan i kolejna mapka, ale za to jaka! Uwielbiam mapki z USA, szczególnie
te ilustrujące z czego słynie dany region. Ta jest inna, ale urzekła mnie swoją prostotą. Chyba zostanie moją ulubioną :)

Symbole Idaho:

Kwiat: Lilak
Drzewo: Sosna zachodnia
Ptak: Błękitnik górski
Zwierzę: Koń appaloosa
Dewiza: Niechaj trwa na wieki








Polska
Poznań- jedno z najpiękniejszych polskich miast. Pocztówka przedstawia fontannę Apolla znajdującą się na Starym Rynku. Trochę rozbawił mnie nadruk wydawcy
na odwrocie pocztówki "Fontanna Neptuna". No Neptuna z lirą to jeszcze nie widziałam :)





Moskwa, Rosja
Spytacie cóż to za pałac? Moja odpowiedź będzie prosta, to żaden pałac, to stacje metra moskiewskiego. Metro zaczęto budować w latach 30. XX wieku. Miało nie tylko zapewnić transport mieszkańcom miasta, ale również  pokazać przepych, bogactwo
i prestiż władzy. W wielu miejscach na ziemi stacje metra zapierają dech w piersiach (np. w Sztokholmie), ale chyba nigdzie nie wygląda to aż tak, jak w Moskwie.
Prze wiele lat obowiązywał zakaz fotografowania tych stacji. Z tego co pamiętam chodziło o to, że metro było uznawane za obiekt obrony narodowej (nie mogę znaleźć teraz o tym żadnej informacji, dlatego nie zagłębiała się w szczegóły). Zakaz ten został jednak w 2007 roku zniesiony. Powód? Zakaz ten był nagminnie łamany.

Tę pocztówkę otrzymałam za sprawą PU, ale nie była samotna. Razem z nią w pięknej kopercie przywędrowały gadżety związane z metrem: bilet i mapka.





3 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o mapki to chyba lubię wszystkie, więc i ta znalazłaby miejsce u mnie w zbiorach. Co do drugiej pocztówki, to w Poznaniu byłam, ale za jedno z piękniejszych miast w Polsce go nie uznaję. Szkoda, że wydawca popełnił taką gafę ;/ Stacje metra - niezwykłe (jak sporo rzeczy w Rosji ;p), ale mapka i bilet były świetnymi dodatkami :) Sama koperta jest niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pocztówki, lubię mapki jednak to nie do końca mój styl. Za to urzekła mnie koperta w której przywędrowała do Ciebie z PU :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem okazję podróżować moskiewskim metrem. Widzę, że do pocztówki dołączony jest znaczek z herbem Soczi. To miasto tez nie jest mi obce:) W Soczi rosną palmy i w grudniu można chodzić z krótkim rękawem.

    OdpowiedzUsuń